Profiteren van Black Friday 2019, alle (web)winkels op een rij!

Black Friday is de ideale dag om op zoek te gaan naar de beste deals en om de hoogste kortingen van het jaar te kunnen scoren. Gelukkig kunnen wij je een handje helpen met je zoektocht. We hebben het voorwerk al voor je gedaan en op een rijtje gezet welke (web)winkels er allemaal meedoen en wat je van ze kunt verwachten tijdens Black Friday. Deze lijst wordt continu aangepast, waardoor je up-to-date blijft van de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Black Friday. Houd deze pagina dus in de gaten, zodat je niks mist als het eenmaal zover is!

Overzicht Black Friday 2019 (web)winkels!

Black Friday 2019, ook in Nederland

Als er iets is waar Nederlanders van houden, dan is het wel korting. Eén van de dagen waarop je gegarandeerd korting kunt pakken bij de meest uiteenlopende webwinkels, is Black Friday in Nederland. Een fenomeen dat is overgewaaid vanuit Amerika en langzamerhand ook een plekje krijgt in de Europese cultuur.

Je kent het misschien wel van de video’s waarop mensen staan te vechten om het allerlaatste exemplaar van die goedkope stofzuiger, spelcomputer of televisie. Gelukkig is het in Nederland niet zo’n gekkenhuis en kan je hier ook vanuit thuis de beste deals scoren, gewoon vanuit je luie bureaustoel.

Wanneer viert Nederland Black Friday?

Black Friday speelt zich traditiegetrouw maar eens per jaar af. Dit jaar is dat op vrijdag 29 november 2019. De Black Friday deals waar alle winkels mee pronken, zijn vanaf die dag beschikbaar. Maar geen nood, de winkels houden er rekening mee dat niet iedereen op 29 november tijd heeft om (online) te shoppen. Daarom zijn de meeste Black Friday acties het hele weekend geldig.

Doordat er steeds meer winkels zijn die meedoen aan Black Friday, is het aan te raden om van tevoren al het aanbod te checken. Als je pas op de dag zelf gaat bekijken wat je wilt kopen en dan nog alle webwinkels moet doorspitten, is de kans groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet en dat de beste deals vlak voor jouw neus worden verkocht. Bereid je dus goed voor op Black Friday in Nederland en inventariseer op tijd waar je naar opzoek bent.

Het ontstaan van Black Friday

Zoals eerder ook al werd genoemd, is Black Friday van oorsprong niet Nederlands, maar Amerikaans. Black Friday heeft eigenlijk te maken met het Amerikaanse Thanksgiving, een feestdag die je samen viert met je familie en waarin saamhorigheid en gezelligheid centraal staan, waarbij ook parades worden gehouden. Thanksgiving is, zoals eigenlijk de meeste feestdagen, van oorsprong een Christelijk gebeuren. Thanksgiving betekent in het Nederland zoiets als ‘Dankjewel zeggen’ of ‘Bedankt geven’. Het is dus een Christelijke dankdag waarbij mensen dankzeggen voor een goede oogst of andere voorspoedige zaken in hun leven.

Maar wat heeft Black Friday hiermee te maken? In de 19e eeuw gingen warenhuizen en winkeliers inspelen op de parades door deze te sponseren en reclame te maken. Centraal in deze parades waren de mooie kortingen en deals die geldig waren tijdens de vakantieperiode van Thanksgiving. Daar is nu 1 dag van gemaakt, en dat is Black Friday.

Er gaat ook nog een andere theorie rond het ontstaan van deze dag. Namelijk dat winkeliers op Black Friday ‘zwarte cijfers’ zouden schrijven. Zwarte cijfers schrijven betekent dat je heel veel winst maakt.

Wat kun je van Black Friday verwachten in 2019?

Black Friday is een groeiend fenomeen. Dat is positief voor ons kikkerlandje, wat dat betekent dat er elk jaar weer meer winkels meedoen dan voorheen. 2015 was het eerste jaar waarin Black Friday ook in Nederland werd toegepast, zodat je de beste deals kon scoren. Destijds waren er ongeveer 35 webwinkels die mee wilden doen aan de hype.

Je snapt natuurlijk dat het voor een (web)winkel best wel een risico is om mee te doen. De winkels hopen op veel klanten die met korting spullen kopen, zodat de naamsbekendheid er ook mee omhoog gaat. Wat je niet wil is dat er maar een paar mensen hele dure items kopen voor weinig geld, zodat je als bedrijf verlies draait. Gelukkig zien de meeste winkels anno 2019 in dat er zeker wel winst te behalen valt op Black Friday. Vorig jaar was het aantal webwinkels die mee deden dan ook gestegen van 35 naar 125 winkels!

Op zoek naar de beste deals? Bekijk de folder
(Visited 189 times, 1 visits today)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *